Powered By Blogger

maandag 21 november 2016

Scheepvaartmuseum Amsterdam

Vrijdag 11 november zijn we naar het scheepvaartmuseum geweest in Amsterdam. Samen met mijn moeder en haar man Jan. Jan heeft vroeger gevaren en speciaal voor hem zijn we hier heen gegaan. Tjonge wat een groot, mooi museum. We hebben niet eens alles kunnen zien. Je kunt het VOC schip (reconstructie) ook bezichtigen. Ik wist niet wat ik zag. Zo waren de ruimtes voor de kapitein erg laag. De bedden heel klein. Het is wel bekend dat de mensen vroeger kleiner waren, maar het leken wel dwergen. Schitterend schip. De koningssloep staat te pronken in een speciaal scheepshuis. Mooi hoor. Even een paar foto's:

Het scheepvaartmuseum is gevestigd in een schitterend oud pakhuis.

 De walvisvaarders. Een mooi opgezette tentoonstelling.
Jan, mijn moeder en ik :)

VOC schip. 

VOC van binnen

Op het dek

Het schitterende gebouw aan de achterzijde (of eigenlijk voorzijde)

Koningssloep

Kortom echt de moeite waard om te bezichtigen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten