Powered By Blogger

dinsdag 2 augustus 2016

Gevulde puntpaprika met gehakt

Koolhydraat arm recept voor de lijners onder ons.

Af en toe heb ik een periode dat ik weer even aan mijn lijn moet denken, slik. Ik maak dan koolhydraat arme recepten. Dit recept is niet helemaal zelf bedacht. Er bestaan genoeg gevulde puntpaprika recepten natuurlijk. Ik heb alleen de kruiden naar eigen idee gedaan. Het resultaat is erg lekker. En omdat ik de volgende keer waarschijnlijk niet meer weet wat ik nu precies door de gehakt heb gedaan, is deze blog alleen al voor mezelf super ideaal.




Ingrediënten:
- 400 gr. gehakt.
- 2 puntpaprika's gehalveerd
- 1 tl sambal manis
- ketjap zout scheut
- zout en peper naar smaak
- 1 ei
- 1 teentje knoflook in kleine stukjes
- ontbijtspek
- geraspte kaas

Verwarm de oven voor op 200 graden.

Halveer de puntpaprika en haal de zaadjes er uit.
Meng het gehakt met het ei, de sambal manis, zout peper, de ketjap en knoflook.
Stop de gehaktmengsel in de puntpaprika (in een voorgevette ovenschaal).
Leg er ontbijtspek en geraspte kaas op en zet het ongeveer 30 minuten in een voorverwarmde oven van 200 graden. 



Lekker met een frisse salade..
Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten