Powered By Blogger

donderdag 18 augustus 2016

Pittig zoete drumsticks


Ten eerste wil ik Gerie, Claudia, Plony, Ilonka, Anneke en Miranda welkom heten op mijn blogje. Wat fijn dat jullie mij willen volgen :) 

Voorlopig even een laatste recept hoor haha. Ik ben deze week zo lekker aan het uitproberen geweest dat ik de recepten toch graag wil bewaren op mijn blogje. 


Heerlijk gemarineerde kip drumsticks:

Ingredienten:
6 drumsticks
Zout peper
ketjap (zoet)
citroensap
olijfolie
2 teentjes knoflook
2 cm verse gember
1 tl gemalen korianderpoeder
2 el bruine suiker
1 el maizena
1 el water

Verwarm de oven voor op 200 C

Strooi zout en peper op beide kanten van de drumsticks en verdeel de ketjap er goed overheen.
Doe de drumsticks nu in een grote schaal.
Voeg de olijfolie, de fijngesneden knoflook, de stukjes gember, de korianderpoeder, de bruine suiker toe (goed doorroeren) en laat de marinade minstens 2 uur intrekken (in de koelkast).

Vet een ovenschaal in en leg de kip er in met de marinade. Bedek de schaal met aluminiumfolie met de glanzende kant naar boven.
Laat de kip tenminste 45 minuten gaar worden. Haal nu het aluminiumfolie er af en laat de kip nog 15 minuten in de oven.

Je kunt de saus aanmaken met maizena om het wat dikker te krijgen.

Eet smakelijk :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten